Copyright 2024 - Administrator ZŠ Na Nábřeží Havířov

Základní náplní práce speciálního pedagoga je:

  • Diagnostika speciálních vzdělávacích potřeb žáků (realizace vyšetření, dotazníků, pozorování, screeningů, anamnézy)

  • Individuální práce se žákem (realizace speciálně pedagogické vzdělávací činnosti, činností reedukačních, kompenzačních, stimulačních)

  • Provádění speciálně pedagogických vzdělávacích činností, činností reedukačních, kompenzačních, stimulačních se skupinou žáků

  • Konzultace s pedagogy zaměřené na přípravu a vytvoření individuálního vzdělávacího plánu

  • Konzultace s pedagogy a rodiči zaměřené na průběžné vyhodnocování navržených podpůrných opatření pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami

  • Průběžná komunikace a kontakty s rodinou žáka se speciálními vzdělávacími potřebami

  • Speciálně pedagogické poradenské intervence a služby pro žáky, rodiče, pedagogické pracovníky školy

 

Dále nabízíme tyto diagnostické a intervenční činnosti

  • Příprava diagnostických činností, shromažďování a analýza údajů o žákovi, vyhodnocování a interpretace výsledků vyšetření, záznamy o žácích
  • Příprava screeningů, dotazníků ve škole, vyhodnocování, zpracovávání a analýza jejich výsledků
  • Vytyčení hlavních problémů žáka, stanovení individuálního plánu podpory v rámci školy a mimo ni (druh, rozsah, frekvenci, trvání intervenčních činností)
  • Zajištění individuální i skupinové speciálně pedagogické vzdělávací činnosti, činností reedukačních, kompenzačních, stimulačních
  • Příprava a vyhodnocování výsledků individuální a skupinové práce se žáky
  • Příprava podkladů a participace na tvorbě individuálního vzdělávacího plánu pro žáka, kooperace s odborníky mimo školu
  • Průběžné vyhodnocování účinnosti podpůrných opatření, příprava návrhů na úpravy
  • Úpravy školního prostředí, zajištění speciálních pomůcek, didaktických a diagnostických materiálů
  • Příprava konzultací a poradenských aktivit pro žáky, rodiče a pedagogy a vyhodnocování těchto aktivit
  • Příprava a vyhodnocování aktivit kariérového poradenství
  • Konzultace s odbornými pracovníky poradenských a dalších institucí

Metodické a koordinační činnosti

  • Příprava a průběžná úprava podmínek pro integraci žáků se zdravotním postižením ve škole
  • Koordinace speciálně pedagogické péče ve škole
  • Kooperace se školskými poradenskými zařízeními a s dalšími institucemi a odbornými pracovníky
  • Participace na vytváření školních vzdělávacích programů a individuálních vzdělávacích plánů
  • Příprava metodických činností a forem metodické pomoci pro pedagogické pracovníky školy
  • Účast na pracovních poradách školy
  • Koordinace činnosti školního poradenského pracoviště (výchovný poradce, školní metodik prevence, třídní učitelé)
  • Koordinace činností asistentů pedagoga na škole